Natuurkr8 Logo

Wie zijn wij?

Wij zijn Jacco van der Meulen en Driesje Boeve, eigenaren van onderwijs-zorgboerderij Natuurkr8. We zijn getrouwd en hebben samen 2 kinderen: Jesse en Sem. De jarenlange ervaring in de pleegzorg heeft ons doen beseffen dat onze begeleiding en onze plek, te midden van de natuur, kinderen doet opbloeien. Wij zien kinderen tot rust komen en herstellen, ze krijgen hun  ‘KR8’  terug. Prachtig om dit proces te mogen aanschouwen en reden voor ons om per 1 juni 2016 onze activiteiten uit te breiden met ‘Natuurkr8’. Elk kind verdient namelijk een veilige plek, een plek waar je jezelf kunt zijn!

Driesje

Driesje is SKJ-geregistreerd (skj-nummer: 100019633) en heeft 15 jaar ervaring opgedaan in het onderwijs als leerkracht, intern begeleider en pedagogisch zorgcoördinator. Sinds 2007 is ze, samen met Jacco, een opvanggezin voor pleegkinderen. Driesje heeft als opleidingen: PABO (Hogeschool VIAA), Master-SEN ‘Het jonge risicokind’ (Windesheim), een jaar Orthopedagogiek (Universiteit Utrecht) en Master-SEN ‘Innoveren en Begeleiden’ (Hogeschool Utrecht). Driesje is gespecialiseerd in traumasensitief lesgeven middels de training van Leony Coppens en heeft ervaring met contextueel werken. Driesje heeft de basisopleiding tot kindercoach afgerond en is ik-leer-leren trainer.  Driesje heeft in 2020 de post-HBO opleiding  van ‘Geef-me-de-5‘ afgerond, waardoor Natuurkr8 zich in 2021 aan zal sluiten bij Geef me de 5 als licentiehouder! Momenteel studeert Driesje, naast haar werkzaamheden bij Natuurkr8, onderwijswetenschappen aan de Open Universiteit. 

Linkedin

Jacco

Jacco vormt, samen met Driesje, sinds 2007 een pleeggezin en doet dit met veel liefde en toewijding. Jacco voert alle onderhoudswerkzaamheden en timmerklussen uit bij Natuurkr8. Jacco heeft, naast zijn werkzaamheden bij Natuurkr8, zijn eigen klus- en timmerbedrijf: www.vandermeulenbouw.nl. 

Ons team

Wij voeren onze werkzaamheden natuurlijk niet met z’n tweeën uit. We hebben een team zeer fijne mensen om ons heen die hun steentje bijdragen:

Martine

Martine is SKJ-geregistreerd (reg. nr: 140019948) en is SPH-afgestudeerd aan de Hogeschool Windesheim in Zwolle. Ze heeft  ervaring als pedagogisch medewerker binnen het Leger des Heils, AMA-opvang en kinderopvang. Martine werkt met veel plezier bij ons in vaste dienst als individueel begeleider en zorgcoördinator op de maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag. Op woensdag voert Martine coördinerende taken uit rondom de zorg. Martine heeft de basisopleiding tot kindercoach afgerond en is ik-leer-leren trainer. Martine is zich momenteel, middels de basis- en verdiepingscursussen, aan het specialiseren in de methodiek van  Geef me de 5

Asmaret

Asmaret Esajas is onze gedragswetenschapper. Ze is universitair afgestudeerd als orthopedagoog, NVO & SKJ-geregistreerd en heeft haar eigen praktijk voor orthopedagogiek en opvoedondersteuning. Asmaret volgt op dit moment het postdoctorale verdiepingstraject tot orthopedagoog generalist. In 2021 zal Asmaret zich verder gaan specialiseren in de methodiek van Geef me de 5. Asmaret ondersteunt ons in de juiste aanpak richting de kinderen, kijkt mee, observeert en houdt zicht op de kwaliteit, intake, evaluaties en begeleidingsplannen.

Vera

Vera heeft haar eigen tekenatelier en werkt bij Natuurkr8 als individueel begeleider en docent beeldende vorming en tekenen. Vera stimuleert door het aanbieden van de creatieve activiteiten bewustwording van denken, doen en voelen. Vera heeft haar opleiding tot kindercoach en kindertekentaaldocent afgerond.  Op dit moment volgt Vera scholing rondom autisme: ze verdiept zich in de methodiek van Geef me de 5. 

Helma

Helma is gespecialiseerd leerkracht en heeft jarenlange ervaring opgedaan binnen  het Emaus College Ermelo, waar ze les gaf op het VSO aan leerlingen met een complexe pedagogische hulpvraag. Helma werkt bij ons als individueel begeleider / gespecialiseerd leerkracht. Helma is momenteel bezig om zich te scholen in de methodiek van Geef me de 5.

Marco

Marco werkt als  jeugdbeschermer en heeft daarnaast zijn eigen praktijk: “de Jeugdbank”. Vanuit de jeugdbank werkt Marco bij ons als jongerencoach. Marco is SKJ geregistreerd (reg. nr:111015987), HBO opgeleid en heeft jarenlang ervaring in de jeugdzorg.

Mees

Mees is als pedagogisch medewerker werkzaam bij Natuurkr8 op dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag. Mees volgt de opleiding “maatschappelijke zorg” en  loopt hiervoor bij ons een leer-werk-traject. Daarnaast verdiept Mees zich, middels de basis- en verdiepingscursus, in de methodiek van Geef me de 5. Met Mees is het feest; Mees is populair bij de kinderen! Samen spelen, werken, de dieren verzorgen: alles is leuk als Mees er is!! 

Ilse

Ilse is afgestudeerd pedagogisch medewerker en studeert Social Work aan de Hogeschool Windesheim te Zwolle. Op donderdag en vrijdag is Ilse te vinden bij Natuurkr8. Ilse is altijd vrolijk, past heel goed binnen het Natuurkr8-team en het allerbelangrijkste: de kinderen (en wij ook) vinden haar superlief!

Gerritjan

Naast zijn werkzaamheden als programmeur is Gerritjan bij Natuurkr8 werkzaam als ICT-er. Gerritjan is verantwoordelijk voor alle ICT-werkzaamheden, zorgt dat we werken met de nieuwste programma’s, lost al onze computerproblemen op en zorgt dat we AVG-proof werken. 

 

Frederike

Frederike volgt vanuit haar opleiding een snuffelstage bij Natuurkr8. Frederike is een aantal maanden op vrijdag bij Natuurkr8 te vinden. Frederike voert ondersteunende werkzaamheden uit en helpt de begeleiders waar nodig.

If children live with criticism, they learn to condemn

If children live with hostility, they learn to fight

If children live with fear, they learn to be apprehensive

If children live with tolerance, they learn to be patient

If children live with praise, they learn to be appreciative

If children live with acceptance, they learn to love

If children live with approval, they learn to respect

If childeren live with honesty, they learn what truth is

If childeren live with fairness, they learn justice

If children live with security, they learn to have faith in themselve and others